Sunday, June 26, 2005

Gloomy Sundays e Hiatos Criativos

Gloomy Sunday

Sunday is gloomy, the hours are slumberless
Dearest of shadows i live with are numberless
little white flowers will never awaken you
not where the dark coach of sorrow has taken you
angels have no thought of ever returning you
would they be angry if I thought of joining you?

Gloomy Sunday

Gloomy sunday, with shadows I spend it all
My heart and I have decided to end it all
Soon there'll be prayers and candels will be lit, I know
Let them not weap, let them know,that I'm glad to go

Death is a dream, for in death im caressing you
With the last breath of my soul, i'll be blessing you

Gloomy Sunday

Dreaming
I was only dreaming
I awake and I find you asleep and deep in my arms
Dear...Darling, I hope that my dream hasnt haunted you
My heart is telling you how much I wanted you
Gloomy Sunday
its absolutely gloomy sunday
Gloomy Sunday
Sunday


Também conhecida como "suicide song". Possui várias gravações recentes (Billie Holliday, Bjork, se eu não me engano Sinead O'Connor), mas a versão original é húngara. Já foi proibida em vários países pelo número de suicídios que tinham relação com ela. Ótima para embalar minhas depressões de domingo.
Ah, podem ficar calmos, eu não sou suicida.

Observação: os que tem um pouco mais de memória devem lembrar-se da série "Fragmentos de um discurso amoroso". Não, eu não a abandoneio. Só não consegui produzir nada digno de ser publicado aqui ainda...Hiatos criativos...Já repararam como eu estou constantemente postando letras de música? É porque a criatividade se esgotou (preciso renovar meu contrato com o diabo...)

3 comments:

Anonymous said...

Você não é o único com ecrã em branco... There is nothing wrong with the songs...Sometimes they are just so damn right!A criatividade não se esgota...se esconde nas nossas dúvidas.

Anonymous said...

Eh...hj eu me sinto assim,nesse domingo vazio.
Domingo que me fez chorar...chorar por uma causa que se repete. Talvez, por culpa inteiramente minha.
Vou pedir pra traduzirem a letra, quem sabe eu naum me inspire...
Xeru e se cuida! Amanhã será um novo dia!

Anonymous said...

Hj...mesmo triste, postei...